Hinnasto, maksuehdot ja tietosuojaseloste

LUKUVUOSI 2024-2025

Lasten, nuorten ja aikuisten tunnit
45-60 minuutin tunnit
206 € / lukukausi 

75 minuutin tunnit
254 € / lukukausi 

90 minuutin tunnit
305 € / lukukausi 

2 krt / vko 60 minuutin tunnit
336 € / lukukausi 

2 krt / vko 75 minuutin tunnit
420 € / lukukausi 

2 krt / vko 90 minuutin tunnit
499 € / lukukausi 


Perheryhmät (yksi lapsi ja yksi aikuinen)
45 minuutin tunnit
206 € / lukukausi 

60 minuutin tunnit
254 € / lukukausi 


Poikkeavan hintaiset tunnit
Trampoliiniryhmät
315 € / lukukausi 

Intensiiviryhmät (Valmennusryhmä, Taiturit, Konkarit ja Esiintyvä ryhmä)
604 € / lukukausi 


Lukukausimaksu maksetaan kaksi kertaa vuodessa, erikseen syyskaudesta ja kevätkaudesta. Syyskauden maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä Paytrail-maksupalvelun kautta ja kevätkauden maksusta lähetetään Paytrail-maksulinkki sähköpostitse joulukuussa, jollei oppilas ole ilmoittanut marraskuun loppuun mennessä toimistolle (info@circushelsinki.fi) peruuttavansa kevätkauden oppilaspaikan. Laskutusasioissa ota yhteyttä toimisto@circushelsinki.fi. 

Uusien oppilaiden ilmoittautuminen syyslukukaudelle 2024 avautuu ma 3.6. klo 10. Huomaathan, että kaikkiin ryhmiin ei ole vapaita paikkoja. Varsinkin kauden alussa ryhmissä tapahtuu kuitenkin yleensä oppilasmuutoksia, joten kannattaa seurata säännöllisesti ryhmien paikkatilannetta. Ilmoittautumissivustolle pääset klikkaamalla tästä. 


MUUN OPETUKSEN HINNASTO 

Aamuakrobatia
Kertamaksu 11,50 €
5 kerran kortti 53 € (10,60 € / kerta)
10 kerran kortti 106 € (10,60 € / kerta)
Sarjakortti on voimassa yhden lukuvuoden.
Ilmoittautuminen ja maksu toimistoon aamuakrobatiatunnin jälkeen. Käynti ei edellytä ilmoittautumista etukäteen. Tarkista ajankohdat täältä. 

Avoimet harjoitukset
6,50 € / kerta
65 € / 10 kerran kortti, jonka ostaessa ensimmäinen harjoituskerta on maksuton.
Ilmoittautuminen ja maksu paikan päällä harjoitusten valvojalle. Käynti ei edellytä ilmoittautumista etukäteen. Tarkista ajankohdat täältä. 

Päivätreenit
6,50 € / kerta
5 kerran kortti 30 €, 10 kerran kortti 65 € (voimassa vuoden ostopäivästä).
Ostaessasi ammattilaisvuoron 10 kerran kortin saat ensimmäisen treenikerran maksutta.
Ilmoittautuminen ja maksu toimistoon ennen harjoittelun aloittamista. Tarkista ajankohdat Facebook-ryhmästä Circus Helsinki – päivätreenaajat. 

Leirit
Circus Helsinki järjestää sirkusleirejä loma-aikoina. Leirien hinnat vaihtelevat leirien pituuden mukaan ja tieto hinnasta ilmoitetaan leiri-ilmoittautumisen yhteydessä. 

Tiiviskurssit
Circus Helsinki järjestää ympäri vuoden tiiviskursseja, erityisesti loma-aikoina. Kurssien hinnat vaihtelevat kurssin pituuden, maksimioppilasmäärän ja harjoiteltavan lajin mukaan. Hintatiedot ilmoitetaan kyseisen kurssin ilmoittumisen yhteydessä. 


Maksutavat
Opetuskausi-, kurssi- ja leirimaksu suoritetaan verkkomaksulla. Aikuisryhmien oppilaat voivat käyttää myös ePassia ja Smartum liikuntaetua. 

Aamuakrobatiatunnit, päivätreenimaksut ja sarjakortit maksetaan toimistossa pankkikortilla tai käteisellä. Toimisto on auki arkisin klo 9-15. 


Maksuun liittyvät ehdot 

KAUSIOPETUKSEN ALENNUKSET SEKÄ PERUUTUS- JA KORVAUSEHDOT 

Alennukset lukukausimaksuista
Jos oppilas ilmoittautuu usealle viikkotunnille, kallein tunti on normaalihintainen ja seuraavasta tai seuraavista tunneista myönnetään 30 %:n alennus. Alennusta ei myönnetä perheryhmistä. 

Alennusta tai vapaaoppilaspaikkaa voi myös hakea Circus Helsingin hallitukselta, jos oppilaan perheen taloudelliset olosuhteet sitä edellyttävät. Alennus myönnetään yhdeksi lukuvuodeksi kerrallaan. Mikäli olet ilmoittautumassa usealle tunnille tai aiot hakea alennusta hallitukselta, ota yhteyttä toimistoon (toimisto@circushelsinki.fi). 

Sirkustunnin kokeileminen ennen sirkuskaudelle ilmoittautumista
Circus Helsinki järjestää syyskaudesta kiinnostuneille, 3–18-vuotiaille lapsille ja nuorille kokeilutunteja kunkin vuoden toukokuussa. Kokeilutunnit järjestetään ennen uusille oppilaille tarkoitetun, syyskauden sirkusryhmien ilmoittautumisen alkamista. Kokeilutunnin hinta on 14 €. Kevään 2024 kokeilutunnit löytyvät täältä. Kokeilutunneille osallistuminen on suositeltavaa, mikäli oppilas on epävarma sirkusharrastuksen sopivuudesta. Ilmoittautuminen tunnille on sitova. Maksu palautetaan vain sairaustapauksissa. Ilmoitus sairastumisesta on aina tehtävä viipymättä. Maksu palautetaan lääkärintodistusta vastaan. 

Huomaathan, että sirkuskauden kurssimaksua ei palauteta kuin painavista syistä tehdyn peruutuksen vuoksi. Mikäli oppilaan ei ole mahdollista osallistua kokeilutunnille, sirkustuntia on mahdollista tulla seuraamaan sivusta sopimalla asiasta etukäteen Circus Helsingin toimiston kanssa: info@circushelsinki.fi. 

Poissaolot ja korvaaminen
Jos oppilas on poissa sairauden tms. syyn vuoksi, hän voi korvata poissaolonsa sunnuntaisin, oman ikäryhmänsä avoimissa harjoituksissa. Ekaluokkalaiset ja nuoremmat voivat osallistua avoimiin vain aikuisen seurassa. Aikuisryhmien oppilaat voivat korvata poissaolojaan aamuakrobatiatunneilla tai sunnuntain aikuisten avoimissa harjoituksissa. Pidemmistä poissaoloista tulee sopia opintosihteerin kanssa (info@circushelsinki.fi). 

Syyslukukauden poissaoloja voi korvata seuraavan kevään talvilomaan asti. Kevätlukukauden poissaolot on korvattava saman lukukauden aikana. 

Lopetus kesken kauden ja tunnin peruutus
Jos oppilas lopettaa kesken kauden tai pitää taukoa harjoittelusta, lukukausimaksua ei makseta takaisin, ellei siihen ole painavia syitä kuten raskaus, muutto pois pääkaupunkiseudulta, vakava loukkaantuminen tai sairastuminen. 

Mikäli oppilas sairauden tai loukkaantumisen takia jättää kauden kesken, saa hän loppumaksun takaisin lääkärintodistusta vastaan 10 €:n toimistomaksua lukuun ottamatta. Tämä edellyttää kuitenkin, että oppilas on ilmoittanut lopettamisesta ja lopettamisen syystä toimistoon (toimisto@circushelsinki.fi) heti loukkaantumisen/sairastumisen sattuessa.  Hyvitystä ei tehdä takautuvasti. 

Jos oppilas on ilmoittautunut ryhmään, jonka Circus Helsinki joutuu vähäisen osallistujamäärän vuoksi perumaan, pyritään oppilaalle löytämään toinen hänelle sopiva sirkusryhmä. Jos sopivaa ryhmää ei löydy, on Circus Helsingillä oikeus peruuttaa oppilaspaikka, jolloin maksu palautetaan kokonaisuudessaan. 

Ylivoimaisen esteen tai tapahtuman (force majeure) tilanteissa lukukausimaksua ei palauteta. 

SIRKUSLEIRIEN, KESÄ- JA TIIVISKURSSIEN ALENNUKSET SEKÄ PERUUTUS- JA KORVAUSEHDOT
Leirimaksun alennusta voi hakea Circus Helsingin hallitukselta, jos oppilaan perheen taloudelliset olosuhteet sitä edellyttävät. Alennus on haettava viimeistään kaksi viikkoa ennen leirin alkamista. Mikäli aiot hakea alennusta, ota yhteyttä toimistoon (toimisto@circushelsinki.fi). 

Leirien, kesä- ja tiiviskurssien osallistumismaksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Leiri-ilmoittautumisen voi peruuttaa viimeistään kaksi viikkoa ennen leirin alkamista, jolloin maksu palautetaan 10 €:n toimistomaksua lukuun ottamatta. Tämän jälkeen maksu palautetaan vain sairaustapauksissa lääkärintodistusta vastaan. Ilmoitus sairastumisesta on aina tehtävä viipymättä. 

Tiiviskursseilla ei ole peruutusoikeutta. Maksu palautetaan vain sairaustapauksissa lääkärintodistusta vastaan 10 €:n toimistomaksua lukuun ottamatta. Ilmoitus sairastumisesta on aina tehtävä viipymättä. 

Mikäli leirille tai kurssille ei ole ilmoittautunut riittävästi oppilaita, on Circus Helsingillä oikeus peruuttaa leiri/kurssi, jolloin maksu palautetaan kokonaisuudessaan. 

Ylivoimaisen esteen tai tapahtuman (force majeure) tilanteissa kurssi-/leirimaksua ei palauteta. 

VAKUUTUS
Alle 20-vuotiaat oppilaat on vakuutettu viikkotuntien, leirien ja tiiviskurssien ajan Fennia Vahinkovakuutus Oy:ssä. Vakuutusehdot löydät täältä. Yli 20-vuotiaille ja kattavamman vakuutusturvan (esim. magneettikuvaus) haluaville suosittelemme oman vakuutuksen hankkimista. Vahinkotapauksessa opettaja antaa oppilaalle mukaan toimintaohjeet. Tarvittaessa oppilas voi pyytää toimintaohjeet myös suoraan toimistolta: toimisto@circushelsinki.fi. 

Harrastamisen Suomen malli -ryhmät:
Helsingin kaupunki vakuuttaa toimintaan osallistuvat lapset ja nuoret. Vakuutus on voimassa
harrastuksen keston ajan sekä matkalla suorinta tietä harrastukseen ja takaisin.
Vahingon sattuessa, tapaturman hoito tapahtuu julkisen terveydenhoidon piirissä. Yksityisen
terveydenhoidon kustannukset korvataan vain, jos julkinen terveydenhoito on ohjannut lääkärin tai
sairaanhoitajaan antamalla lähetteellä potilaan yksityiseen terveydenhoitoon. 

KUVAUSLUPA
Circus Helsinki ottaa omaan käyttöön kuvia ja videoita kevätjuhlissa ja tapahtumissa. Materiaalia käytetään internet-sivuilla, tiedotteissa, esitteissä ja Circus Helsingin julkaisuissa. Kuvien yhteydessä ei säilytetä tai ilmoiteta nimi- tai muita yksilöiviä tietoja. 

Sirkustunneilla otetaan toisinaan kuvia, joita saatetaan käyttää Circus Helsingin somekanavissa. Kuvissa ei mainita oppilaiden nimiä. 

Osa Circus Helsingin opettajista kuvaa sirkustunneilla opetustarkoituksessa. Tämä aineisto lähetetään yleensä myös kyseiselle oppilasryhmälle Slack-sovelluksen kautta oppilaiden ja/tai oppilaiden huoltajien nähtäväksi. Huomioithan, että Slack-ryhmän jäsenillä ei ole oikeutta levittää näitä kuvia muualle ilman kuvattavien suostumusta. 

Ilmoitathan sähköpostitse (info@circushelsinki.fi), mikäli et halua, että Circus Helsinki kuvaa sinua tai lastasi. Ilmoitathan myös, mikäli sinua tai lastasi saa kuvata, mutta Circus Helsinki ei saa jakaa kuvia muuten kuin Slackissä oppilaan omalle ryhmälle. 

Huomioi kuitenkin, että Circus Helsinki ei voi estää yleisöä kuvaamasta läheistensä esityksiä kevätjuhlissa. 

Avoimien ovien päivänä annamme oppilaille harjoittelurauhan. Opetustuntia ei saa kuvata. 


Circus Helsingin tietosuojaseloste

Rekisterinpitäjä ja yhteystiedot
Circus Helsinki association ry (CH)
Sörnäisten rantatie 22, 00540 Helsinki
rehtori@circushelsinki.fi
toimisto@circushelsinki.fi

Tietosuojavastaava
Tietosuojavastaavana toimii CH:n toiminnanjohtaja.
Tietosuojavastaavan sähköpostiosoite: martina@circushelsinki.fi.

Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on oikeus pyytää itseään koskevia henkilötietoja nähtäväkseen, oikeus pyytää tietojen oikaisemista ja oikeus pyytää tietojen siirtämistä toiseen järjestelmään.

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista ja käsittelyn rajoittamista sekä vastustaa käsittelyä niiltä osin, kuin lainsäädännön noudattaminen ja tilatun palvelun toimittaminen ja toteuttaminen sen mahdollistaa.

Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumuksensa tietojen käsittelyyn niiltä osin, kuin tietojen käsittely perustuu suostumukseen.

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.

Rekisteröity voi käyttää oikeuksiaan ottamalla yhteyttä martina@circushelsinki.fi

Tietojen suojaus
Tietoturva varmistetaan erilaisten teknisten ja organisatoristen menetelmien avulla. Tietoja käsittelevät vain sellaiset työntekijät, joiden työtehtävien suorittamisen kannalta on välttämätöntä käsitellä tietoja. Tietoja käsittelevän henkilökunnan henkilökohtaiset käyttäjätilit ja laitteet on suojattu asianmukaisesti. Tietoja käsitellään huolellisesti, salassapito- ja vaitiolovelvollisuuksia noudattaen.

Henkilötietojen luovutukset, siirrot ja automatisoitu päätöksenteko
Henkilötietoja ei luovuteta eteenpäin ilman rekisteröidyn erillistä suostumusta erikseen kuvattuja poikkeuksia lukuun ottamatta.

Pääsääntöisesti tietoja ei siirretä EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle. Mikäli tietoja siirretään sellaiseen EU:n tai ETA:n ulkopuoliseen maahan, jonka henkilötietojen suojan riittävyydestä komissio ei ole antanut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen artiklan 45 mukaista päätöstä eikä kyseessä ole artiklan 49 mukainen erityistapaus, noudatetaan artiklan 46 mukaisia suojatoimenpiteitä.

Henkilötietoja voidaan luovuttaa viranomaisille ainoastaan pakottavan lainsäädännön nojalla.

Henkilötietoja ei käytetä profilointiin tai automatisoituun päätöksentekoon.


HENKILÖTIETORYHMITTÄIN

KAUSIOPETUKSEN, LEIRIEN, KOKEILUTUNTIEN ja TIIVISKURSSIEN OPPILAAT: Tietojen käsittelyn peruste, käyttötarkoitus ja säilyttämisaika
Käsiteltävät tiedot kerätään rekisteröidyltä tai rekisteröidyn huoltajalta tai muulta rekisteröidyn edustajalta.

Käsiteltäviä henkilötietoja ovat: Nimi, syntymäaika, yhteystiedot (kotiosoite, sähköposti, puhelinnumero), huoltajan nimi ja puhelinnumero, taiteen perusopetuksen päättötodistukseen sosiaaliturvatunnus, lukukausimaksualennuksen määrittämiseen liittyvät tositteet, tieto oppilaan erityistarpeista opetuksen järjestämiseksi ja intensiiviryhmien osalta matkustamiseen liittyvät tiedot.

Taiteen perusopetuksen järjestämisen osalta joidenkin tietojen, kuten henkilötunnuksen käsittely perustuu lakisääteiseen velvoitteeseen. Muilta osin henkilötietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöön panemisen edellyttämään tarpeeseen (ostetun/tilatun koulutuksen toteuttaminen) ja/tai rekisteröidyn tai tämän huoltajan suostumukseen.

Henkilötietoja käsitellään koulutuksen tai palvelun toteuttamisen kannalta oleellisiin tarkoituksiin, kuten seuraaviin: laskutus, asiakaspalvelu, tiedottaminen ja yhteydenpito, todistusten laatiminen, oppilaslistojen laatiminen, opintosuoritusten kirjaaminen, oppilaan erityistarpeiden huomioiminen opetuksessa ja lukukausimaksualennuksen määrittäminen.

Henkilötietojen säilytysaikojen määrittämisessä noudatetaan lainsäädäntöä. Lisäksi sovelletaan Kansallisarkiston, Kuntaliiton ja Valtioneuvoston suosituksia henkilötietojen säilytysajoista kunnallisessa/valtionhallinnollisissa toimintaprosesseissa niiltä osin, joilta rekisterinpitäjän toimintojen voidaan katsoa vastaavan esimerkiksi kunnan järjestämää opetustoimintaa. Säilytysajat vaihtelevat tietokategorioittain ja opintokokonaisuuksittain. Taiteen perusopetukseen kuuluvien opintojen osalta tietoja säilytetään pääsääntöisesti 10 vuotta opintojen päättymisestä. Terveydentilaa koskevat tiedot poistetaan, kun niiden käsittelylle ei ole enää tarvetta.

Rekisteröidyn oikeudet: Lakisääteinen velvoite ja sopimus
– Oikeus saada informaatiota tietojen käsittelystä
– Oikeus pyytää itseään koskevia henkilötietoja nähtäväkseen
– Oikeus pyytää tietojen oikaisemista
– Oikeus poistaa tiedot (tulla unohdetuksi), kun käsittelyperuste on sopimus
– Oikeus rajoittaa tietojen käsittelyä
– Oikeus pyytää tietojen siirtämistä toiseen järjestelmään, kun käsittelyperuste on sopimus
– Oikeus olla johtumatta automaattisen päätöksenteon kohteeksi

Henkilötietojen toimittaminen on välttämätöntä opetuksen ja muiden tässä selosteessa
tarkoitettujen palveluiden järjestämisen kannalta. Mikäli henkilötietoja ei toimiteta, tilattua
opetusta tai palvelua ei voida toteuttaa.

Henkilötietojen luovutukset ja siirrot
Matkojen ja ruokailua sisältävän toiminnan yhteydessä rekisteröidystä voidaan luovuttaa välttämättömiä tietoja, kuten nimi ja ruokavaliotiedot sellaisille vastaanottajatahoille, joiden toiminnan kannalta tiedot ovat välttämättömiä.

Tapaturmatapauksissa oppilaasta voidaan luovuttaa CH:n tapaturmavakuutuksen myöntäneelle vakuutusyhtiölle vahinkotapauksen käsittelemisen kannalta välttämättömiä tietoja.

MUUT ASIAKKAAT (erillisopetuksen tilaajat, esityskatsojat, esityksen tilaajat): Tietojen käsittelyn peruste, käyttötarkoitus ja säilyttämisaika
Käsiteltävät tiedot kerätään rekisteröidyltä tai rekisteröidyn huoltajalta.

Käsiteltäviä henkilötietoja ovat: Nimi, yritys, yhteystiedot (kotiosoite, sähköposti, puhelinnumero).

Henkilötietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöön panemisen edellyttämään tarpeeseen (esityksen tai muun tilatun palvelun toteuttaminen).

Asiakkaiden henkilötietoja käsitellään seuraaviin tarkoituksiin: laskutus, tiedotus, yhteydenpito ja asiakaspalvelu.

Tietoja säilytetään pääsääntöisesti 10 vuoden ajan.

Rekisteröidyn oikeudet: Sopimus
– Oikeus saada informaatiota tietojen käsittelystä
– Oikeus pyytää itseään koskevia henkilötietoja nähtäväkseen
– Oikeus pyytää tietojen oikaisemista
– Oikeus poistaa tiedot (tulla unohdetuksi)
– Oikeus rajoittaa tietojen käsittelyä
– Oikeus pyytää tietojen siirtämistä toiseen järjestelmään
– Oikeus olla johtumatta automaattisen päätöksenteon kohteeksi

Henkilötietojen toimittaminen on välttämätöntä opetuksen ja muiden tässä selosteessa tarkoitettujen palveluiden järjestämisen kannalta. Mikäli henkilötietoja ei toimiteta, tilattua opetusta tai palvelua ei voida toteuttaa.

JÄSENET ja TYÖNTEKIJÄT
Tietojen käsittelyn peruste, käyttötarkoitus ja säilyttämisaika

Jäsenet:
Käsiteltävät tiedot kerätään rekisteröidyltä. Henkilötietojen käsittely perustuu lakisääteiseen velvoitteeseen sekä suostumukseen. Jäsenien henkilötietoja käsitellään jäsenluettelon ylläpitämiseksi. Tiedot säilytetään niin kauan kuin henkilö on yhdistyksen jäsen.

Käsiteltäviä henkilötietoja ovat: Nimi, kotiosoite, sähköposti, tapahtumien ja kokousten järjestämiseen liittyvät tiedot (ruokavalio).

Työntekijät:
Käsiteltävät tiedot kerätään rekisteröidyltä itseltään. Kurssien mainosteksteissä voidaan hyödyntää esimerkiksi kurssin vetäjän julkista artistikuvausta.

Käsiteltäviä henkilötietoja ovat: Nimi, syntymäaika, yhteystiedot (kotiosoite, sähköposti, puhelinnumero), palkanmaksuun liittyvät tiedot, työterveyteen liittyvät tiedot, rikosrekisteriote, työkokemus, tapahtumien ja kokousten järjestämiseen liittyvät tiedot (ruokavalio).

Joidenkin tietokategorioiden, kuten verotietojen, eläketietojen ja rikostaustaotteen käsittely perustuu lakisääteiseen velvoitteeseen. Henkilötunnusta käsitellään sekä lakisääteisen velvoitteen täyttämiseksi että sopimuksen täytäntöön panemiseksi. Muiden henkilötietojen käsittely perustuu sopimuksen täytäntöön panemisen edellyttämään tarpeeseen (työsuhde).

Työntekijöiden henkilötietoja käsitellään työsuhteen kannalta oleellisiin tarkoituksiin, kuten seuraaviin: palkanmaksu, palkan määrittäminen, työnantajavelvoitteiden täyttäminen, työsopimuksen laatiminen, työterveyshuollon järjestäminen, tiedottaminen ja yhteydenpito.

Työntekijöiden tietoja säilytetään kohtuullisen ajan ottaen huomioon henkilötiedon luonne ja arkaluontoisuus, kuitenkin korkeintaan 10 vuotta. Terveydentilaa koskevat tiedot poistetaan, kun niiden käsittelylle ei ole enää tarvetta. Henkilötietojen säilytysaikojen määrittämisessä noudatetaan lainsäädäntöä.

Rekisteröidyn oikeudet: Lakisääteinen velvoite, sopimus ja suostumus
– Oikeus saada informaatiota tietojen käsittelystä
– Oikeus pyytää itseään koskevia henkilötietoja nähtäväkseen
– Oikeus pyytää tietojen oikaisemista
– Oikeus poistaa tiedot (tulla unohdetuksi), kun käsittelyperuste on sopimus tai suostumus, jonka rekisteröity peruuttaa
– Oikeus rajoittaa tietojen käsittelyä
– Oikeus pyytää tietojen siirtämistä toiseen järjestelmään, kun käsittelyperuste on sopimus tai suostumus
– Oikeus olla johtumatta automaattisen päätöksenteon kohteeksi tai nimenomaisella suostumuksella sallia se

Henkilötietojen toimittaminen on työsuhteen muodostamisen ja yhdistyksen jäsenyyden kannalta välttämätöntä. Mikäli henkilötietoja ei toimiteta, työsuhdetta ei voida muodostaa eikä jäsenyyttä hyväksyä.

Henkilötietojen luovutukset ja siirrot
Työterveyshuollon järjestämiseksi työntekijästä luovutetaan tarvittavat tiedot työterveyshuollon järjestävälle yritykselle. Työtapaturmatapauksissa työntekijästä voidaan luovuttaa työpaikan tapaturmavakuutuksen myöntäneelle vakuutusyhtiölle vahinkotapauksen käsittelemisen kannalta välttämättömiä tietoja.

Palkanmaksua varten työntekijästä luovutetaan lain vaatimat tiedot tulorekisteriin, työeläkeyhtiölle, työllisyysrahastolle ja mahdollisille muille tahoille voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti. Myös Kelalle voidaan luovuttaa tietoja muun muassa sairauspäivärahan hakemista varten.

Avustusten raportoinnin yhteydessä voidaan avustustaholle luovuttaa opettajan nimi, julkinen opettajakuvaus ja tietoa opetuksen palkkamenoista. Muiden tietojen luovutuksesta avustaville tahoille sovitaan erikseen työntekijän kanssa.

Matkojen ja ruokailua sisältävän toiminnan yhteydessä rekisteröidystä voidaan luovuttaa välttämättömiä tietoja, kuten nimi ja ruokavaliotiedot sellaisille vastaanottajatahoille, joiden toiminnan kannalta tiedot ovat välttämättömiä.